V matematickém kroužku poznáváme jednotlivá prostředí z Hejného metody. V současné době jsme se seznamovali s Autobusem. Autobus je hra, která využívá dětem známé prostředí, která je baví a u které získávají své vlastní zkušenosti. Nejdříve jsme rozdělili role výpravčích a řidiče autobusu. Dítě si při hře musí pamatovat řadu údajů a průběžně počítat. Má k dispozici papír, na který si dělá poznámky do předem připravené tabulky. Postupně jsme si rozestavěli zastávky po celé škole a začali cestovat. V dalších hodinách jsme si osvojili metodu Krokování. Krokování je aktivita (hra), při které se rozvíjí nejen schopnost počítání, neboť toto prostředí je založeno na rytmu. Dále se zde dítě učí sčítat, odčítat, později také rovnice a absolutní hodnotu. Otevírá se zde svět záporných čísel. Naši šikovní žáci se snaží spolužákům vymýšlet záludné úlohy, tudíž jsme se do světa záporných čísel dostali hned první hodinu a museli jsme si pořádně lámat hlavičky:-).
Simona Marková