Aktuálně ve vlastivědě probíhá projektová výuka na téma krajů v České republice, která má hned několik výhod. Žáci zde pěstují a upevňují spoluodpovědnost, ale také je zde prostor pro rozvoj samostatnosti. Projektová výuka se promítá hned do několika předmětů. Díky výběru nejdůležitějších informací k danému kraji, který musí projekt obsahovat, se žáci učí pracovat s textem, porozumět mu a dokáží analyzovat a vybírat klíčové informace. Také je zde prostor pro rozvoj výtvarných schopností, protože se v projektu hodnotí i vizuální stránka. Důležitá je také práce s počítačem, případně mobilním telefonem, který mají žáci během hodiny dovoleno používat pro vyhledávání informací na internetu. Každá skupinka na konci svůj projekt odprezentuje spolužákům a sestaví závěrečný test. Skupinky vzájemně hodnotí své projekty a hlasují ohledně bodování.
Kritéria pro hodnocení projektu:
- Úprava a čitelnost
- Výběr informací
- Barevnost a pestrost
- Srozumitelnost při prezentaci
- Dodržení času při prezentaci
- Vhodný výběr otázek pro závěrečný test